luni, 3 august 2015

despre durere si iertare


Nu de mult un prieten mi-a împărtășit una din teoriile sale: el e de părere că poți să îți ceri scuze doar pentru lucrurile pe care le-ai făcut fără premeditare. Pe moment nu am spus nimic, dar apoi,  gândindu-mă, am vrut sa filtrez și prin alte păreri.  Mi s-a răspuns ca ar fi o teorie pentru oameni ranchiunosi,  ca ai putea sa vezi după din perspectiva celuilalt și apoi sa îți para rău,  dar, în fond, disecate, scuzele ar suna cam așa: "Îmi pare rău că ți-am făcut rău cu bună știință ". Hmmm...începe să sune din ce în ce mai logică teoria...

Banuiesc ca toata lumea s-a ars la deget la un moment dat. Cunosti durerea, stii de unde e, e precis localizata si stii ca la un moment dat se termina. Durerea emotionala e altfel. Nu stii mereu de unde, e difuza in toata mintea si corpul tau si nu stii cat va dura vindecarea. Uneori un obiect, o poza, un zambet, o melodie poate redeschide ce parea demult inchis si incepe iar sa doara....te apasa pe piept si simti ca iti inabusa respiratia. Inima iti bate mai tare, respiratia e mai greoaie, gandurile incep sa se invarta si sa se amestece...si toate lucrurile pe care cu greu le-ai crezut ingropate le vezi clar in fata ta, de parca le-ai fi trait ieri. 
Oare pentru ca nu l-ai iertat? sau nu te-ai iertat? sau poate nu poti sa accepti lucrurile pe care le-ai lasat sa se intample prin el...de el. Si ce poti sa faci? ce poti sa iti spui ca sa plece tot amarul? Ca e vina lui? ca astepti niste scuze ca le-ai primit doar pe jumatate? Si ce-ar rezolva scuzele? poate vrei sa iti fie recunoscute chinul si durerea, si dragostea lasata sa moara? Poate ai vrea sa il vezi intreg o data, cu inima dechisa larg, fara cuvinte rasucite si orgolii, spunand: imi pare rau. Si unde o sa se duca toata durerea asta care inca e in tine? unde se va duce?  unde curge si ce vine in loc. Mai vine ceva in loc?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu