duminică, 1 iunie 2014

de ploaie...

Ploua intruna de cateva zile. Altadata starea mea si ploaia se potriveau, acum doar se razboiesc. Picioarele nu au rabdare, vor sa alerge, sa se miste...
Candva, m-as fi plimbat prin ploaie si mi-as fi zis ofurile norilor, acum prefer caldura unui ceai cald si o duminica lenesa, cu aburi de mancare pe fundal.
Candva, ploaia asta m-ar fi facut sa vreau sa plang. 
Candva, ploaia asta m-ar fi facut sa ma simt singura.
Candva, eram singura intr-o ploaie ca asta si ma plimbam prin Cismigiu.
Candva, ma plimbam printr-o ploaie de vara torentiala cu toti oamenii ascunsi pe sub stresini, uda pana la piele, zambind complice celor care se plimbau si ei fara sa le pese si care se bucurau de fiecare strop care racorea asfaltul.
Candva, am mers in ploaie sub o umbrela transparenta langa un brat care nu imi apartinea si care nu dorea sa-mi apartina. Picaturile mari siroiau pe umbrela, ma tineam strans, macar un pic sa pot sa il strang.

Cumva... lucrurile se schimba. Ploile vin, ploile pleaca. Oamenii vin sau pleaca, dar raman in tine bucati din fiecare. Cei dragi cresc ca niste copaci in noi si chiar daca nu mai sunt atat de aproape, radacinile raman mereu acolo. Sa le scoti ar insemna sa te mutilezi.
Si vezi si simti cum prinde radacini in sufletul tau un lastar tanar. Mic, firav, temator...ar putea fi orice. Si ii spui: "Hai sa iti dam viata!".

2 comentarii:

  1. Nu ştiam că-ţi place să te plimbi singur, prin ploaie, îmi spunea cineva cu vreo 10 ani în urmă...

    Textul tău îmi stârneşte amintiri...

    În altă zi, după o despărţire, începuse ploaia. Mirosul de praf ud, suprapus peste incertitudinile despărţirii, producea un amestec de tristeţe şi speranţă.

    Recent, pe altă ploaie, poate chiar pe cea care te-a făcut pe tine să scrii, mă plimbam într-un parc unde, pe o alee, am fost la un pas să calc o broască nevinovată, rătăcită pe întinderea de asfalt. A doua zi, tot ca efect al ploii (presupun) mi-au tăiat calea doi melci imenşi.

    Plouă şi, câteodată, e faină senzaţia...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am multe amintiri cu ploaia.
      Ploaia mi se pare un prilej minunat pentru amintiri.
      E ceva nostalgic si romantic in ea.

      Ștergere